Oprava kufru se stranovými kolečky je velmi podobná opravě kufru s pevnými kolečky. Ani s kufrem s rozbitými stranovými kolečky tak nemusíte hledat opravnu kufrů, protože kolečka zvládnete vyměnit svépomocí doma.
V tomto návodu popíšeme opravu jednoho konkrétního kufru, která však měla svá specifika:
Použitý materiál:
Ke kolečku budeme potřebovat přístup z obou stran. Protože je jedna strana kolečka schovaná v těle kufru, je třeba kufr otevřít a rozepnout vnitřní stélku kufru. Pokud není stélka opatřena zipem, je třeba ji poblíž kolečka rozpárat či nastřihnout.
Zkontrolujte, zda je osička rozebiratelná. Pokud ano, pak ji rozmontujte. Kolečka kufrů jsou však většinou napevno přinýtovaná. Původní osičku v takovém případě musíme odříznout.
Pilku přiložíme na osičku poškozeného kolečka a přeřízneme ji. Dáváme přitom pozor, abychom nepoškodili konstrukci kufru. Po úplném přeříznutí starou osičku a kolečko vyjmeme. Můžeme změřit rozměry původní osičky a objednat nová kolečka a osičky na www.opravkufr.cz.
Protože původní osička měla průměr 8 mm a kolečko použité pro opravu mělo zase průměr osičky 6 mm, bylo nutné použít trubičku pro adaptaci osičky z 6 mm na 8 mm. Elegantnější, avšak o něco nákladnější, by bylo vyměnit na nových kolečkách 6 mm ložiska za 8 mm. Jak na to, popíšeme v příštím návodu.
Kolečko nasuneme na osičku, na ni nasadíme adaptér a celou sestavu pak vsuneme do uchycení a zajistíme matkou. Osičku dotáhneme křižovým šroubovákem a klíčem a vyzkoušíme, že se kolečko může volně otáčet.
Vnitřní stélku vrátíme do původního stavu zapnutím zipu nebo zašitím rozpáraného místa. Kufr vyzkoušíme a pokud nikde nic nedrhne, můžeme vyrazit na cestu.
Pozn.: Protože nebyla k dispozici kolečka odpovídajícího průměru, použili jsme na tento kufr kolečka s průměrem o 5 mm menší než měla původní kolečka. Hlavní je, že kolečko přesahuje konstruci kufru a nikde nedrhne. Stranová kolečka 85 mm již máme v nabídce.