☰ Menu Domů Doprava a platba Obchodní podmínky Kontakt shopping_cart Košík (0)

Výměna stranových koleček

Oprava kufru se stranovými kolečky je velmi podobná opravě kufru s pevnými kolečky. Ani s kufrem s rozbitými stranovými kolečky tak nemusíte hledat opravnu kufrů, protože kolečka zvládnete vyměnit svépomocí doma.

V tomto návodu popíšeme opravu jednoho konkrétního kufru, která však měla svá specifika:

  • Kufr bylo třeba rychle opravit z dostupného materiálu.
  • Původní osička kufru měla průměr 8 mm, ale k dispozici byla pouze kolečka s 6 mm osou.
  • Původní kolečka měla průměr 85 mm, ale k dispozici byla pouze kolečka s průměrem 80 mm.
Berte tedy prosím tento návod jako volnou inspiraci. Každou opravu je třeba přizpůsobit danému kufru, dostupnému materiálu a aktuálním podmínkám.

Krok 1: Příprava materiálu

Použitý materiál:

  • kufr s rozbitými kolečky (velká vůle v ložiscích)
  • náhradní kolečka a šroubové osičky
  • trubička pro adaptaci osičky z 6 na 8 mm
  • pilka na železo
  • klíč a šroubovák pro utažení nové osičky

Krok 2: Zpřístupnění mechanismu kolečka z vnitřní strany

Ke kolečku budeme potřebovat přístup z obou stran. Protože je jedna strana kolečka schovaná v těle kufru, je třeba kufr otevřít a rozepnout vnitřní stélku kufru. Pokud není stélka opatřena zipem, je třeba ji poblíž kolečka rozpárat či nastřihnout.

Krok 3: Odstranění rozbitých koleček kufru

Zkontrolujte, zda je osička rozebiratelná. Pokud ano, pak ji rozmontujte. Kolečka kufrů jsou však většinou napevno přinýtovaná. Původní osičku v takovém případě musíme odříznout.

Pilku přiložíme na osičku poškozeného kolečka a přeřízneme ji. Dáváme přitom pozor, abychom nepoškodili konstrukci kufru. Po úplném přeříznutí starou osičku a kolečko vyjmeme. Můžeme změřit rozměry původní osičky a objednat nová kolečka a osičky na www.opravkufr.cz.

Krok 4: Instalace nového kolečka

Protože původní osička měla průměr 8 mm a kolečko použité pro opravu mělo zase průměr osičky 6 mm, bylo nutné použít trubičku pro adaptaci osičky z 6 mm na 8 mm. Elegantnější, avšak o něco nákladnější, by bylo vyměnit na nových kolečkách 6 mm ložiska za 8 mm. Jak na to, popíšeme v příštím návodu.

Kolečko nasuneme na osičku, na ni nasadíme adaptér a celou sestavu pak vsuneme do uchycení a zajistíme matkou. Osičku dotáhneme křižovým šroubovákem a klíčem a vyzkoušíme, že se kolečko může volně otáčet.

Krok 5: Uzavření vnitřní stélky kufru

Vnitřní stélku vrátíme do původního stavu zapnutím zipu nebo zašitím rozpáraného místa. Kufr vyzkoušíme a pokud nikde nic nedrhne, můžeme vyrazit na cestu.

Pozn.: Protože nebyla k dispozici kolečka odpovídajícího průměru, použili jsme na tento kufr kolečka s průměrem o 5 mm menší než měla původní kolečka. Hlavní je, že kolečko přesahuje konstruci kufru a nikde nedrhne. Stranová kolečka 85 mm již máme v nabídce.